Arme Joran

Door deblaauwn op maandag 14 juni 2010 08:50 - Reacties (20)
Categorie: -, Views: 4.465

Dat was het eerste wat me te binnen schoot toen ik de kop las: Joran bang gedood te worden (Spits 14-6-2010, link, de kop in de krant was dus anders).

Hoe kan iemand die moedwillig zeker twee meisjes de dood in heeft gestuurd bang zijn voor de dood? Het lijkt mij toch dat zo iemand geen respect heeft voor het leven. Opmerkelijk is het dan als zo'n 'stoere' jongen in de cel opeens breekt, smeekt om genade (uitlevering naar Aruba) om zijn -volgens mij- verdiende straf te ontlopen. Hij krijgt tenminste nog een proces, dat is van Nathalee en Sephany niet te zeggen. In dit verband ben ik blij dat Peru geen uitleveringsverdrag heeft.

Het kan ook zijn dat hij niet zozeer bang is voor de rechtspraak/rechtszaak, maar meer voor zijn medegevangenen, waar het gebruikelijk schijnt te zijn dat zedendelinquenten en moordenaars van weerlozen onderaan de pikorde eindigen. Als zodanig is zijn angst nog een beetje te begrijpen, maar op die manier voelt hij uiteindelijk ook hoe 'zijn' meisjes zich gevoeld moeten hebben.

Het is uiteraard niet mijn bedoeling dat iedereen hier zijn gal over Joran gaat/ging spuwen, ook al is het wel begrijpelijk. Ik had gehoopt dat het niveau hier hoger was dan op NUJij. Er is dan ook flink gesneden in de reacties, en reageren is niet langer mogelijk.

Volgende: Banners 07-'10 Banners
Volgende: Ultieme Laptop 05-'10 Ultieme Laptop

Reacties


Door Tweakers user Orwell, maandag 14 juni 2010 08:53

Of het is fake. Bluf.

Dan kan ie als het werkt in ieder geval weg uit Peru, en in Aruba verder 'verwerkt' worden. :P

Door Tweakers user RVW, maandag 14 juni 2010 08:58

"Hoe kan iemand die moedwillig zeker twee meisjes de dood in heeft gestuurd bang zijn voor de dood?"

Zeker? Hij is anders bij beide zaken nog nergens voor veroordeeld.

Door Tweakers user mvdam, maandag 14 juni 2010 09:07

Ach het allerergste is dat er bij ons in de regering dan weer een paar pipo's zijn die echt ook medelijden hebben met die jongen. <Als> wordt aangetoond dat hij het heeft gedaan mag ie van mij rustig langzaam dood gaan in een gevangenis daar in Peru

Door Tweakers user jbdeiman, maandag 14 juni 2010 09:09

Dat er iets niet in de haak is met die jongen durf ik nog wel te beweren, je bent niet 2 maal op de verkeerde plaats op een dusdanige manier, zonder dat je ook maar ergens mee te maken hebt.
Daarbij als je loopt op te scheppen over allerlei zaken (nu schijnt hij Uri Geller weer te hebben afgeperst, zoals hij het zelf beweerd) en later zegt daar niets mee te maken te hebben ben je ook totaal niet goed bij je verstand.

En hoe verklaren we dan de videobeelden dat ze samen naar de kamer gaan en hij alleen weggaat? Het kŠn wel anders zijn, maar het is wel heel vreemd als 1 persoon 2 keer met behoorlijk verdachte omstandigheden in de buurt was bij het overlijden van jonge meisjes.

Door Tweakers user Sjefie, maandag 14 juni 2010 09:12

RVW schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:58:
"Hoe kan iemand die moedwillig zeker twee meisjes de dood in heeft gestuurd bang zijn voor de dood?"

Zeker? Hij is anders bij beide zaken nog nergens voor veroordeeld.
Is iemand pas schuldig als diegene veroordeeld is? NEE !
ALS diegene veroordeeld is moet diegene zijn/haar straf uitzitten. Echter niet elkť veroordeelde is schuldig voor het feit waarvoor hij/zij veroordeeld is. Officieťl heb je gelijk, we mogen hem pas "schuldig' noemen als hij veroordeeld is, maar een nog-niet veroordeelde is daarmee nog niet "onschuldig".

Resumť, in feite weet alleen joren v/d sloot of hij schuldig of onschuldig is, echter weet/denkt merendeel van de wereldbevolking dat hij schuldig is. Verder begrijp ik je standpunt wel "redelijk"


Joran is nu bang, zijn verdiende loon vind ik. Of hij de 2 meisjes zelf gedood heeft of niet, hij weet meer en dŠt verzwijgt hij ! Maak hem maar flink bang, boontje komt om zijn loontje als Joran het niet is, moet hij maar zijn opdrachtgevers verlinken !

[Reactie gewijzigd op maandag 14 juni 2010 09:12]


Door Tweakers user himlims_, maandag 14 juni 2010 09:21

Anandus omschreef het wel leuk: Hij gaat voorlopig heel erg lang solitaire spelen :P

Door Tweakers user Steffannnn, maandag 14 juni 2010 09:23

@jbdeiman
Uri Geller afgeperst?
Hij zou het geld hebben gekregen omdat hij meewerkte aan een televisieprogramma over bedrog via internet.
Bron: nu.nl

@Sjefie
Dat hij schuldig is wel zo goed als zeker. Gelukkig druk jij je nog netjes uit met "boontje komt om zijn loontje". Als ik sommige reacties op internet lees, dan krijg ik het idee dat Nederland over en over vol zit met psychopaten/mensen als Joran..

@himlims_
Geweldige post! (Oh sh*t, ik kan dat niet lezen)

[Reactie gewijzigd op maandag 14 juni 2010 09:25]


Door Tweakers user Punkie, maandag 14 juni 2010 09:29

Wat die 2 meisjes ontzegt is geweest of wat zij hebben doorgemaakt heeft geen betrekking op wat zijn proces (en bij uitbreiding iedereen zijn proces) zou moeten zijn.

Door Tweakers user AW_Bos, maandag 14 juni 2010 09:33

Tot voordat hij Sephany vermoord had en opgepakt was wist hij dat hij met zijn lulpraat altijd vrijuit zou komen of weg kon vluchten. Maar nu de camera's hem o.a hebben vastgelegd na de moord op Sephany werd al snel duidelijk dat Joran weer een moord op zijn geweten had.

Tja, nu zit hij in een hele ranzige bajes voor een lange tijd :P

[Reactie gewijzigd op maandag 14 juni 2010 09:34]


Door Tweakers user deblaauwn, maandag 14 juni 2010 09:35

RVW schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:58:
"Hoe kan iemand die moedwillig zeker twee meisjes de dood in heeft gestuurd bang zijn voor de dood?"

Zeker? Hij is anders bij beide zaken nog nergens voor veroordeeld.
Op zichzelf heb je gelijk, maar dit zit voor mij wel in hetzelfde hoekje als heterdaad-moordenaars (Volkert van der G.?) die tot het laatst 'verdachte' worden genoemd. Op het moment dat je een overtreding begaat noemen ze je 'verdacht', maar je bent dan al fout geweest.

Daarom juich ik een eerlijke rechtsgang ook toe, maar hij moet niet gaan piepen.

Door Tweakers user RVW, maandag 14 juni 2010 09:36

Is iemand pas schuldig als diegene veroordeeld is? NEE !
ALS diegene veroordeeld is moet diegene zijn/haar straf uitzitten. Echter niet elkť veroordeelde is schuldig voor het feit waarvoor hij/zij veroordeeld is. Officieťl heb je gelijk, we mogen hem pas "schuldig' noemen als hij veroordeeld is, maar een nog-niet veroordeelde is daarmee nog niet "onschuldig".
Je bent nog altijd onschuldig totdat het tegendeel is bewezen, dit is wettelijk vastgelegd. Joran is nog steeds nergens voor veroordeeld, en dus is hij nog altijd onschuldig. Hij is echter wel verdacht. Dit werkt in Nederland en Aruba zo, en in Peru ook.

Mocht Joran door een Peruaanse rechter veroordeeld worden, dan is hij inderdaad schuldig. Hij zal dan een straf krijgen conform het strafrecht zoals deze in de Peruaanse wet is vastgelegd. Helemaal goed, zo hoort het ook als je iets verkeerd hebt gedaan.

Wat mij echter tegenstaat is het feit dat mishandeling, verkrachting en moord aan de orde van de dag zijn in de Peruaanse gevangenis. Hier is Joran niet toe veroordeeld door de rechter, en het is ook niet de bedoeling van de straf die hij krijgt. Toch zal hij hier mee te maken krijgen. Het is misschien nog wel vreemder dat een hoop Nederlanders hier geen enkel probleem mee lijken te hebben, terwijl we dit soort barbaarse toestanden in Nederland geheel terecht een paar honderd jaar geleden al hebben afgeschaft.

@Steffannnn: inderdaad, op sites als geenstijl en spitsnieuws gaat het alleen maar over Bubba en dergelijke. Er zitten nogal wat mensen met verdrongen homoseksuele gevoelens tussen die 'reaguurders', zo lijkt het.

Door Tweakers user TheFes, maandag 14 juni 2010 09:50

RVW schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:36:
[...]


Je bent nog altijd onschuldig totdat het tegendeel is bewezen, dit is wettelijk vastgelegd. Joran is nog steeds nergens voor veroordeeld, en dus is hij nog altijd onschuldig. Hij is echter wel verdacht. Dit werkt in Nederland en Aruba zo, en in Peru ook.

Mocht Joran door een Peruaanse rechter veroordeeld worden, dan is hij inderdaad schuldig. Hij zal dan een straf krijgen conform het strafrecht zoals deze in de Peruaanse wet is vastgelegd. Helemaal goed, zo hoort het ook als je iets verkeerd hebt gedaan.

Wat mij echter tegenstaat is het feit dat mishandeling, verkrachting en moord aan de orde van de dag zijn in de Peruaanse gevangenis. Hier is Joran niet toe veroordeeld door de rechter, en het is ook niet de bedoeling van de straf die hij krijgt. Toch zal hij hier mee te maken krijgen. Het is misschien nog wel vreemder dat een hoop Nederlanders hier geen enkel probleem mee lijken te hebben, terwijl we dit soort barbaarse toestanden in Nederland geheel terecht een paar honderd jaar geleden al hebben afgeschaft.

@Steffannnn: inderdaad, op sites als geenstijl en spitsnieuws gaat het alleen maar over Bubba en dergelijke. Er zitten nogal wat mensen met verdrongen homoseksuele gevoelens tussen die 'reaguurders', zo lijkt het.
Volgens de wet ben je inderdaad onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar als ik iemand vermoord, dan heb ik dat toch echt gedaan en ben ik zo schuldig als wat, zelfs als ze het nooit bewezen krijgen.. Dat dat volgens de wet niet zo is, maakt dan niet zoveel uit.

Door Tweakers user Voxyn, maandag 14 juni 2010 10:56

GoT schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:39:
[...]

This is Joran's asshole before prison: o
This is Joran's asshole after prison: O

En glijmiddel hebben ze daar niet.
Van de Nederlandse ambassade krijgt hij maandelijks 40 euro ik denk dat hij daar wel wat bescherming voor kan huren/kopen(Heb zelf geen ervaring met de peruaanse gevangenissen :P)

Los daarvan vind ik de Peruviaanse gevangenissen inhumaan en gun ik dit Joran niet , zelfs als hij het gedaan heeft niet.

[Reactie gewijzigd op maandag 14 juni 2010 10:56]


Door Tweakers user Steffannnn, maandag 14 juni 2010 11:12

Los daarvan vind ik de Peruviaanse gevangenissen inhumaan en gun ik dit Joran niet , zelfs als hij het gedaan heeft niet.
(niet weer aan het trollen hŤ? :X )
Toch nog iemand die het hem NIET gunt. Als alle verhalen over die gevangenissen kloppen, dan gun ik het ook NIEMAND, ook Joran niet.

Door Tweakers user BaRF, maandag 14 juni 2010 11:19

Punkie schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:29:
Wat die 2 meisjes ontzegt is geweest of wat zij hebben doorgemaakt heeft geen betrekking op wat zijn proces (en bij uitbreiding iedereen zijn proces) zou moeten zijn.
:?

Wij zij hebben doorgemaakt zou heel goed mee moeten tellen bij zijn proces, je gaat hem toch niet enkel de bak in sturen omdat het een lelijkerd is?

Toch ben ik er voor om hem in een arena te gooien met de familieleden van de slachtoffers...

Door Tweakers user Steffannnn, maandag 14 juni 2010 11:24

Toch ben ik er voor om hem in een arena te gooien met de familieleden van de slachtoffers...
Tuurlijk, we moeten die middeleeuwse praktijken weer invoeren! Het wordt echt weer tijd dat deze Joran-Hype stopt, zodra hij een paar jaar in de cel zit horen we NIKS meer over hem, totdat hij er uit komt of dood is.
Maken de mensen zich eigenlijk ook zo druk over de nog grotere criminelen waar we niks van horen? O nee, natuurlijk niet. Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet erg is wat hij (waarschijnlijk) gedaan heeft...

@Hieronder: Je bedoelt 'enige', niet 'enigste' :P

[Reactie gewijzigd op maandag 14 juni 2010 11:30]


Door Tweakers user DaniŽlWW2, maandag 14 juni 2010 12:15

Warmaster88 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:13:
Joran is gevraagd voor het programma "40 Dagen Zonder Sex", hij zelf denkt dat hem dat wel lukt, 50.000 medegevangenen denken daar anders over :+
:P

Als hij schuldig word bevonden dan mag hij ook in Peru blijven. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit hoe erg die gevangenissen zijn. Als hij naar Nederland komt dan komt hij zeker weer snel vrij en dan loopt hij rond in de Nederlandse maatschappij.

Door Tweakers user WeeJeWel, maandag 14 juni 2010 12:34

Ze hebben er vast wel een isoleercel met een oppervlakte waar een Amsterdamse student alleen maar van kan dromen :Y)

Door Tweakers user mezstah, maandag 14 juni 2010 12:56

Wat wil je dan dat hij in Nederland in de cel komt te zitten en na 5 jaar weer op vrije voeten staat? Wanneer je een misdaad begaat in peru kom je in Peru in de gevangenis lijkt me logisch. Wanneer hij niks had gedaan was hij ook niet opgepakt. Wie zijn billen brandt moet de zeep oppakken.

Door Tweakers user Voxyn, maandag 14 juni 2010 14:10

mezstah schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:56:
. Wie zijn billen brandt moet de zeep oppakken.
Niet helemaal mee eens maar word waarschijnlijk veroordeeld vor een celstraf van 15 t/m 25 jaar en niet veroordeeld tot 15-25 jaar en verkracht, mishandeling en misschien word hij daar zelfs vermoord en daar is hij niet voor veroordeeld.

[Reactie gewijzigd op maandag 14 juni 2010 14:10]


Reageren is niet meer mogelijk